הרשמה לניוזלטר

    תעופה – נתבג ועד חצרים

    "גרין ליידי" מזמינה אתכם לטייל בפוסט קורונה, תוך שמירה על ההנחיות של משרד הבריאות. שילוב של מוקדי העניין מרתקים עם הדרכות וסיפורים על האזור, יביאו אותנו לטיול שכולו כיף.

      פרטים אישיים

      פרטים על הטיול

      כמות המשתתפים:

      בוגר:

      ילד:

      מחיר: 0₪

      לחץ על הכפתורים לפתיחת התוכן ואשר לאחר סיום קריאתו:




      לכל משתתף: 2 ליטר מים, כובע, קרם הגנה, ביגוד ונעליים נוחות להליכה. הסיור כרוך בפעילות גופנית מתונה, על כל בעיית בריאות ואו מגבלת בריאות יש לידע מראש. המסלול כולל מקטעים בהם משולבת הליכה. האקלים הארץ ישראלי הינו בלתי צפוי, על כן יתכנו שינויים במסלול בהתאם לתנאי מזג האוויר.

      המדריכים בעלי רישיון מורה דרך וביטוח מקצועי תואם, אחריות ביטחונית ובטיחותית במהלך הטיול הנה על המטיילים, יש להישמע להוראות המדריכ/ה בכל אירוע חריג מסוג זה.

      הטיול יתנהל על פי הנחיות משרד הבריאות על כן כל משתתף מחויב להגיע עם מסכה אישית, לשמור מרחק כנדרש, בקבוצה יהיו לכל היותר 20 משתתפים. אני מצהיר בזאת שאינני חולה קורונה, ואני מתחייב להודיע עד הטיול עצמו אם יש שינוי במצבי הבריאותי. אני מתחייב לא להגיע לטיול אם חל שינוי באחד מתסמיני. כמובן במידה והמצב הביטחוני וההנחיות המפורסמות מטעם משרד הבריאות / ביטחון לא יאפשרו קיום סיור, יוחזרו דמי ההרשמה. בגין כל סיבה אחרת של ביטול ההשתתפות - לא יהיה ניתן לקבל החזר כספי. *

      תעופה – נתבג ועד חצרים

        פרטים אישיים

        פרטים על הטיול

        כמות המשתתפים:

        בוגר:

        ילד:

        תוספות (נא לסמן בוי):

        הסעה

        לינה

        הסעדה

        לחץ על הכפתורים לפתיחת התוכן ואשר לאחר סיום קריאתו:




        לכל משתתף: 2 ליטר מים, כובע, קרם הגנה, ביגוד ונעליים נוחות להליכה. הסיור כרוך בפעילות גופנית מתונה, על כל בעיית בריאות ואו מגבלת בריאות יש לידע מראש. המסלול כולל מקטעים בהם משולבת הליכה. האקלים הארץ ישראלי הינו בלתי צפוי, על כן יתכנו שינויים במסלול בהתאם לתנאי מזג האוויר.

        המדריכים בעלי רישיון מורה דרך וביטוח מקצועי תואם, אחריות ביטחונית ובטיחותית במהלך הטיול הנה על המטיילים, יש להישמע להוראות המדריכ/ה בכל אירוע חריג מסוג זה.

        הטיול יתנהל על פי הנחיות משרד הבריאות על כן כל משתתף מחויב להגיע עם מסכה אישית, לשמור מרחק כנדרש, בקבוצה יהיו לכל היותר 20 משתתפים. אני מצהיר בזאת שאינני חולה קורונה, ואני מתחייב להודיע עד הטיול עצמו אם יש שינוי במצבי הבריאותי. אני מתחייב לא להגיע לטיול אם חל שינוי באחד מתסמיני. כמובן במידה והמצב הביטחוני וההנחיות המפורסמות מטעם משרד הבריאות / ביטחון לא יאפשרו קיום סיור, יוחזרו דמי ההרשמה. בגין כל סיבה אחרת של ביטול ההשתתפות - לא יהיה ניתן לקבל החזר כספי. *

        תעופה – נתבג ועד חצרים

        מתאים לגמלאים
        מתאים למשפחות
        מסלול קווי
        רמת קושי גמישה - לפי קבוצה

        דמיינו לכם לוחם עברי מתקופת הברונזה על מגדל עוז מעל ביצורים, בשעה הרביעית לשמירה.

        הוא לוקח הפסקה, מוריד את הקסדה ומסתכל על השחפים.

        "אילו יכולתי לעוף כמו השחף" הוא בטח חשב…

        העברים החדשים בארץ ישראל דווקא למדו לעוף. זהו סיפורם.

         

        "הציפור-האדם הזה, שליח הקדמה והמדע" – העיתון חירות, 1913

        בחרתי לדבר על הלוחם בפתיחה בגלל שפיתוח התעופה בארץ (ובעולם) קשור ישירות בלחימה.

        המלחמות הגדולות נתנו את הדחיפה הראשונית לטכנולוגיית הטיסה.

        היא הייתה בחיתוליה לפני מלה"ע הראשונה.

        בסופה, היו כבר צבאות עם מפציצים כבדים, שהתאזרחו כמטוסי תובלה ונוסעים לאחר המלחמה.

        כעשור לאחר הטיסה הראשונה של האחים רייט, נחת בארץ המטוס הראשון.

        הטייס הצרפתי ז'ול ודרין המריא מאיסטנבול ונחת ליד יפו.

        הוא היה חלק מתחרות, מפריז יצאו שלושה צוותים על שלושה מטוסים.

        מתחריו, בונייה וברנייה, היו הראשונים שנחתו שירושלים לעיניהם המשתאות של הירושלמים, לא רחוק מתחנת הרכבת הראשונה שכתבתי עליה החודש ודרומית למנזר סנט קלייר בירושלים, היום ברחוב אלבק 1.

        התאריך היה 31 בדצמבר 1913. שווה לבקר בגן המנזר השליו גם היום.

        העות'מאנים ניסו לא לפגר אחרי המערב והחלו במבצע התרמה, כשכל מטוס נקרא על שם העיר שגייסה את התרומות.

        הטיסה בימים ההם הייתה סכנת נפשות.

        בכל רגע נתון, מטוס מעץ ולבד יכול היה לקרוס, המנוע להשתנק ולמות והטייס האומלל היה פוגש את הארץ בדרך הקשה.

        זה לא מה שקרה לטייסים התורכים פתחי ביי וצאדק ביי במטוסם "דמשק".

        הם היו בדרכם מסוריה לירושלים והתרסקו ונהרגו ליד טבריה, בגלל רוחות מזרחיות חזקות.

        בעיר דמשק שרר אבל קשה בעקבות ההתרסקות והוקמה אנדרטה לזכרם, שנמצאת היום ליד הישוב און.

        האחים רייט

        אחת הטיסות הראשונות שביצעו האחים רייט, קרוליינה הצפונית, 2003
        צילום: John T. Daniels

        האורחים מבוואריה

        בפרוץ המלחמה העות'מאנים היו צריכים עזרה בכל הקשור לתעופה.

        בארץ זכורה לטוב הטייסת הבווארית ה-304.

        הטייסת נשלחה על ידי גרמניה לעזור לבעלי בריתם התורכים.

        הגרמנים-בווארים היו צריכים לסגת מחזית הדרום והתיישבו ליד מרחביה בשנת סתיו 1917.

        היו בינם לבין היהודים יחסים טובים – במחיר זול של כמה בתים שבהם אולצו התושבים לשכן את הקצינים הגרמנים, הם זכו בטיפול רפואי אצל רופאי היחידה וגם רכשו מהם תוצרת חקלאית.

        על המבנה הייחודי של הקואופרציה במרחביה דיברתי במאמר על הארכיטקט אלכסנדר ברוולד.

        עוד חשובה הטייסת בגלל שצילמה את תצלומי האוויר הראשונים של הארץ, בהם צילומים של חיפה והמושבה הגרמנית, יפו, ירושלים ועוד.

        כאשר הגיעו הבריטים, הם פתחו מספר מנחתים ושדות תעופה.

        השדה תעופה הבינלאומי הראשון היה ליד מחסום קרני, בפאתי רצועת עזה.

        אח"כ החליף אותו שדה מודרני יותר ליד לוד – לימים שדה תעופה בן גוריון.

        המגדל של טרמינל 1 ומספר מבנים הם עדיין מתקופת המנדט.

        חצר מרחביה

        חצר מרחביה,
        המקום בו ישבה הטייסת הבווארית
        מקור: Deror_avi

        האווירון העברי

        בשנות ה-20 של המאה ה-20 היישוב היהודי לא יכול היה להתפנות להשקעה בטיסה, שעדיין הייתה בחיתוליה במובנים רבים.

        בשנת 1933, נפתח בתל אביב מועדון טיסה בשם "הגמל המעופף".

        כבר בשנת 1935 הוא צירף מועדון נוסף לשורותיו ונקרא ""הקלוּבּ הארצישראלי לתעופה" והוא קיים בשם זה עד היום.

        בקלוב למדו הצעירים דאייה ואווירונאוטיקה, מקצועות נחוצים לטייסי העתיד.

        מוסדות היישוב פרשו את חסותם על פרחי הטייס האלה.

        חברת "אווירון" וחברת "נתיבי אוויר ארץ ישראל בע"מ" היו מחברות התעופה הראשונות שנוסדו על ידי היישוב היהודי.

        אווירון נתמכה על ידי "ההגנה" ובכך שרדה את תחילת מלחמת העולם השנייה וגיוס הטייסים לצבא הבריטי.

        חברת "אווירון" רכשה בשנת 1934 מטוסי דה הבילנד DH.82 טייגר מות'.

        המטוסים של "אווירון" שימשו לאימון טייסים, אבל גם הטיסו אספקה למקומות ישוב מרוחקים בזמן פרעות תרפ"ט.

        במועדון הצניחה “פרדייב” יש את "שמורת המטוסים" בה תוכלו לראות את הטייגר מות' במצב מצוין.

        לצדו רפליקה של המטוס של האחים רייט ומטוס "פליט מודל 1" –  המטוס העתיק ביותר בארץ הנמצא במצב טיסה.

        וגם מטוסים נוספים.

        תוכלו גם ליהנות מהטבע בחוף "הבונים" הסמוך.

        הטובים לטייס

        לא תתפלאו לשמוע שמטוסים של חברת  "אווירון" שימשו את מחלקת הטיס של הפלמ"ח, שהתארגנה בחשאי וללא הוראה מגבוה בקיבוץ שריד שבעמק יזרעאל.

        כשהוקם "שירות האוויר" של ההגנה פורקה חברת "אווירון".

        לוח המציין את מיקום משרדיה נמצא ברחוב אחד העם 70 בתל אביב.

        על שמו של אחד ממייסדיה, דב הוז, נקרא שדה דוב שפורק בשנת 2019, אבל מגדל הפיקוח שלו הוכרז כמבנה לשימור.

        מכאן, מתחיל את סיפורו חיל האוויר הישראלי.

        ח"א הוקם על בסיס שירות האוויר וחברת הטיסה הלאומית, אל-על, שהוקמה על בסיס מטוס ש"יצא לאזרחות" מצה"ל.

        המטוס הראשון של החברה היה סקיימאסטר (DC-4 של חברת דאגלס).

        ב-29 בספטמבר 1948המריאה טיסת הבכורה של החברה.

        החברה הטיסה את שר החוץ משה שרת לז'נבה והביאה ארצה את הנשיא חיים ויצמן.

        כמובן, יש עוד מה לספר בסיפור המרתק הזה של התעופה הישראלית והתעשייה האווירית הישראלית.

        אבל זה לפעם אחרת!

        בינתיים, אמליץ לבקר במוזיאון חיל האוויר בחצרים, עליו אדבר בפירוט בפעם הבאה!

        מוזיאון חיל האוויר

        מוזיאון חיל האוויר בחצרים
        צילום: Alexey Goral

        נהניתם לקרוא על תעופה? אולי תרצו לקרוא גם על צפרות בארץ

        הגעתם כבר לביקור בחצרים ? בואו לקרוא גם על עיר הנגב באר שבע

        מעוניינים בטיול הזה?

        הגעתם למקום הנכון!
        השאירו פרטים ואחזור בהקדם:

          עוד בנושא

          יש תקווה שכונת התקווה

          חוויה אורבנית בשכונת התקווה פסיפס אנושי, אוכל טוב, קסם שכונתי והכנסת אורחים משובחת בדרום תל אביב שכונת התקווה שוכנת בדרום-מזרח תל-אביב בגבולות דרך ההגנה בצפון , נתיבי איילון במערב, הרחובות מצובה וגבעתי במזרח, ודרך לח”י בגבולה הדרומי. השכונה...

          המשיכו לקרוא >
          יגאל אלון בית בירושלים ובכנרת

          במאמרים הקודמים התרכזנו בראשי הממשלה, אנשים שהטביעו חותם על ידי זה שהגיעו למשרה הרמה ביותר בישראל. הפעם, הסיפור הוא על האיש שהיה צריך להיות יגאל אלון. זה שהיה כמעט.   יגאל אלון תבנית נוף מולדתו אולי יותר מכל מי שנכתב...

          המשיכו לקרוא >
          צועדים על שביל העצמאות בתל אביב

          כל מי שראה סרט ישראלי על התקופה ההיא זוכר את הסצינה – משפחה ישראלית מתגודדת מסביב לרדיו. הקריין מקריא – Australia – Yes, France – Yes, Belgium – Yes… אחרי שנגמרת הספירה, המשפחה (וכל הרחוב, וכל העיר...

          המשיכו לקרוא >
          לכל הטיולי גיל הזהב
          שיווק באינטרנט לעסקים קטנים